...αλλαγη τακακια φρένων μπροστα τροχου!

... για χαρα φιλαρακια , ενα πραγμα που μ εχει εκπλήξει σε αυτη τη μοτοσυκλετα ειναι τα μπροστα μαμα τακάκια! ...η μοτοσυκλετα ειναι ηδη σχεδον 6 χρονια στη κατοχή μου ... και ενω εχω διανύσει σχεδον 55 χιλ. χιλιομετρα σε Κυριακατικες βολτες...και εχω αλλαξει τα πισω ηδη 4 φορες, τα μπροστα , εμφανισιακά τουλασχιστον ακομα, δειχνουν ενταξει!

Εν πασει περιπτώση ομως ... λογο του οτι μου εχει σφηνώσει η ιδεα οτι τα φρενα μου τελευταια δειχνουν να μην αποδίδουν οπως παλιότερα ... αγορασα 2 ζευγαρια τακακια και κατέβηκα στο γκαραζ με το κλασικό καφεδακι και 5 εργαλεια να τα αλλαξω!..η ολη εργασια ειναι εντελως απλη και αν πρεπει να γινει γρηγορα ...δεν παίρνει παραπανω απο 15 λεπτα ...εγω ομως θα το αναλύσω λιγο πιο αργα σε περιπτωση που ισως βοηθηθει καποιος φιλος σε μια τετοια εργασια!

Το λοιπον ...εκτος απ τα φρεσκα τακακια, θα χρειαστουμε...

... μια καστάνια με καρυδάκι Torx T45 για να ξεσφυξουμε τις βίδες στις δαγκανες
... ενα αλενακι Torx Τ30 για να ξεβιδωσουμε τους πίρους
... ενα μυτοτσίμπιδο για να βγαλουμε τις ασφαλειες,
... σπρει καθαρισμου φρένων
... ενα κουβα νερο με ενα σφουγγαρι να καθαρισουμε τις δαγκανες
... λιγη πάστα/γρασσο χαλκου για να αλληψουμε τα τακακια απο πισω
... ενα κομματι σκοινι/καλωδιο/λαστιχο οτιδηποτε τελως παντων για να δεσουμε τις δαγκανες οταν τις ξεβιδωσουμε πανω απ τα καλάμια

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ξεκιναμε λοιπον τοποθετοντας τη μοτοσυκλετα στον ορθοστατη... ο διακοπτης της μοτοσυκλετας ειναι στο OFF …

…σκυβουμε κατα αρχην στην αριστερη μερια του μπροστα τροχου και ελευθερωνουμε με το χερι μας τα 1 ή 2 κλιπσακια που κρατανε το καλωδιο του ABS σένσορα μαζι με το σωληνα των υγρων φρενων πανω στη δαγκανα ...
.







...πιανουμε την καστάνια και με το καρυδακι Torx T45 και ξεβιδωνουμε τις 2 βιδες που κρατανε τη μια δαγκάνα πανω στο καλαμι ....









...μετα την δένουμε με ενα λαστιχο προσεχτικα καπου πανω στο τιμονι για να μην διπλωσει το σωληνακι των φρενων ή κρεμαστει ζοριζοντας τις συνδεσεις ....συνεχιζουμε με τον ιδιο τροπο και απ την αλλη πλευρα στο αλλο δαγκάνα των φρενων ...


... πιανουμε στο χερι την μια δαγκανα και με ενα μυτοτσίμπιδο τραβαμε την ασφαλια που κραταει τον πίρο ....



... με ενα αλενακι Torx T30 ξεβιδωνουμε τον πίρο....


   
... το ελατηριο , που κραταει τα τακακια στη θεση τους, εναι πλεον ελευθερο και με το χερι μας βγαζουμε τα φαγωμενα τακακια απ τη δαγκάνα.





Περναμε λοιπον στο θεμα καθαριοτητα ...ξεκιναμε ψεκαζοντας στο εσωτερικο με σπρει καθαρισμου φρενων ...και αφου δουλεψει λιγο ....με νερακι και ενα σφουγγαρακι καθαριζουμε με λεπτομερια τη μπάκα ποιυ εχει πιασει σε ολες τις γωνιες και γυρω απ τα 4 πιστονια που πιεζουν τα τακακια!





...αφου εχουμε καθαρισει τα παντα απο ασφαλειες , ελατηρια , πίροι κτλ ...πιεζουμε με τα δαχτυλα μας τα πιστονια μεσα στις δαγκανες να υποχωρησουν προς τα πισω για να χωρεσουν τα φρεσκα τακακια που εχουν πολυ περισσοτερο πελμα (βασικα υπαρχει ειδικο εργαλειο που σπρωχνει τα πιστονια προς τα μεσα αλλα πιστεψτε με ειναι τοσο ευκολο και με τα δάχτυλα που βρισκω την χρηση του εργαλείου υπερβολική)...

.

...και αφου πασαλιψουμε με λιγη παστα χαλκου την πισω μερος απ τα τακακια (... βοηθαει στο να μην ταλαντευονται κατα το φρεναρισμα και τριζουν τα φρενα ) .. περνάμε τα νεα τακακια στη δαγκανα ....




...κρατωντας τα τακακια με τα δαχτυλα μας στη θεση τους ...περνάμε τη δαγκανα πανω στο δισκοφρενο και βιδωνουμε ,χωρις να σφίξουμε εντελως, τις 2 βιδες του δισκοφρενου στη θεση τους



...πιανουμε το ελατηριο στο χερι ...που αφου το χουμε καθαρισει.....παρατηρουμε στην μια ακρη του ενα χαραγμενο βελάκι ....



...το τοποθετουμε λοιπον μεσα στη δαγκανα , σφίγγοντας τα τακακια , με το βελακι να δειχνει προς τα πανω .....



...πατώντας ελαφρα το ελατηριο με το δαχτυλο μας , βιδωνουμε και τον πίρο...


...και με το χερι μας σφηνώνουμε και την ασφαλεια στη θεση της ....



... την ιδια εργασια και στην αριστερη πλευρα που θελει λιγο περισσοτερη προσοχη μην τσαλακώσουμε βιδωνοντας τη δαγκανα στη θεση της , το καλωδιο του αισθητηρα του ABS…τα κλιπσακια στη θεση τους ....

το λοιπον αφου κανουμε ενα τελευταιο οπτικο ελεγχο ...... με την βοηθεια μια καστανιας με δυναμομετρο σφίγγουμε παλι τις 2 βιδες της δαγκανας με 30 Nm .



...και εχουμε τελειωσει!




.... λιγο προσοχη τωρα στα πρωτα φρεναρισματα ...μεχρι να κατσουνε σωστα τα τακακια !

...καλα μας χιλιομετρα φιλαρακια!!!!!!!

12 σχόλια:

  1. γεια σου ρε γιαννη,παντα κατι καινουριο καιχρησιμο θα βλεπουμε απο εσενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...Πετρο, χαιρομαι να ναι χρήσιμα !..καλα χιλιομετρα ταξιδιαρη φιλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. γιαννη πραγματικα φαινεται ποσο πολυ αγαπας αυτο που κανεις μπραβο συνεχισε.με το ιδιο μερακι φροντιζω και εγω τη δικη μου 1200gs

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γεια σου Γιαννάρα φίλε μου.
    Όμορφα τα είπες έτσι είναι.
    Την έχω κάνει πολλές φορές την δουλειά και η μόνη διαφορά μας είναι πως εγώ δεν χρησιμοποιώ την πάστα χαλκού...την επόμενη θα τη δοκιμάσω.
    Εντύπωση ,μου κάνει που έφαγες τα πίσω και όχι τα μπροστινά τακάκια...
    Να `σαι καλά φίλε να μας ενημερώνεις...τα λέμε !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. χεχε!...συνονοματε ...σε ευχαριστω! Κι ομως ...χωρις να παταω σχεδον καθολου πισω φρενο !....μονο απ το φρεναρισμα με τη μανετα των μπροστινων, και λογο του ιντεγκραλ/συνεργαζόμενου ...φαγωνοντε τα πισω πολυ γρηγορα!

    ...θα τα λεμε φιλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. μια χαρη φιλε μου γιαννη, το φιλε μου ειναι διοτι ειμαι και εγω τις οικογενειας bmw 1200 adventure 08. το δυναμοκλειδο θελω να αγορασω και δεν ξερω απο που και ποσο στοιχιζει, αν μπορεισ ενημερωσε με.ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τωρα ειδα το σχόλιο σου φιλε μου!...sorry για τη καθυστέρηση!

      λοιπον βασικα ενα μετριο ποιοτικα σετακι με 2 δυναμοκλειδα απο 5 εως 20 και απο 40 μεχρι 200 θα ηταν η ιδανικη κατασταση για να καλυψεις ολο το φασμα των εργασιων. Αλλα προσωπικα θα σου προτεινω και παντα με γνώμονα τις δουλιτσες που μπορουμε να φτιαξουμε με τα χερακια μας στη δικη μας μοτοσυκλετα ,και γνωριζοντας και την συχνοτητα που θα το χρειαστουμε... αν βρεις ενα καλο δυναμοκλειδο απο 5 εως 60 Νm... ειναι πιο ρεαλιστικη λυση!...και αυτη που εχω ακολουθησει και εγω! Οι εργασιες που απαιτουν δυναμεις πανω των 60 NM ειναι ελαχιστες και εκει απλα δανειζομαι ενoς φιλου που εχω σε μηχανουργιο. Εγω καθοτι βρισκομαι στη Γερμανια εχω πολλες εναλακτικες και αγορασα ενα της μαρκας Hazet που εδρευει εδω στο γειτονικο Remscheid...για σενα που ζεις στην Ελλαδα οπως ειπα ενα καλο κλειδακι μεχρι τα 60Nm και γυρω στα 50ευρω...θα σε βοηθησει με σχετικη ακριβεια να κανεις τις δουλιτσες σου! Φυσικα και υπαρχουν δυναμοκλειδα που ξεφευγουν σε τιμες και ποιοτητα πολυ προς τα πανω ...αλλα τα θεωρω υπερβολη για τις 5-6 φορες που θα τα χρειαστουμε σε ερασιτεχνικο επιπεδο εμεις που απλα θελουμε να περιποιηθουμε με τα χερακια μας τα μοτορια!

      οτι και αν κανεις ..προσεχτικα !...θα τα λεμε!

      Διαγραφή
  8. Συγχαρητήρια για το πολλη καλό ιστολόγιο σου φίλε μου, όταν έσπρωξα και τα 4 εμβολα για να κάνουν χώρο για τα νέα τακάκια μου έβγαλε υγρά η μπουμπού πάνω απο το κεντρικό σταντ. Είναι φυσιολογικό αυτό? Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οχι φιλε μου δεν ειναι φυσιολογικο !!!...απαγορευτικο θα ελεγα!!!.σε πρωτη φαση ......καθαρισε γρηγορα ολη την περιοχη με άφθονο νερο!!!

      Διαγραφή
    2. λοιπον τωρα που το σκευτομαι ...το θεωρω αδυνατο να χασει υγρα απ το συστημα των υγρων φρενων ...αν εκανες αυτη τη παραπανω διαδικασια για την αλλαγη των μπροστα τακακιων! Σιγουρεψου σε παρακαλω φιλε οτι ειναι υγρα φρενων ..και προσπαθησε να παρατηρησεις ακολουθώντας τη ροη των υγρων που εβγαλε και γραψε μου απο που πιστευεις οτι ξεκινησε η διαρροή! Εσυ δουλεψες μονο στις μπροστα δαγκανες..πως μπορει να γινει διαρροη σε καποιο αλλο σημειο? Σιγορεψου οτι το δοχειο των υγρων για την γραμμη των πισω φρενων στην δεξια πλευρα της μηχανης ειναι καλα κλειστο! Τι να πω? πανω απ το κεντρικο σταντ ...και κατω απ το τεποζιτοτηςμοτοσυκλετας βρισκεται η κεντρικη μοναδα του ABS ..αλλα εκει δεν μπορει να γινει διαρροη μονο υπερχυληση σε περιπτωση που ειχε ηδη πολλα υγρα ή συμπηρωσες παραπανω ...αλλα εγω στη παραπανω διαδικασια δεν εχω υποδειξει καποια συμπληρωση υγρων ,ουτε επεμβαση στη μοναδα! ... πεσ μου σε παρακαλω ακριβως τι εκανες!!!!

      Διαγραφή