...αλλαγη βαλβολινων άξονα μετάδοσης σε R1200GS (04-07)


...μια ακομη σχετικα ευκολη εργασια που κλείνει και τον βασικο κυκλο συντήρησης που ειχα ξεκινησει στη μοτοσυκλετα μου , ειναι και η αλλαγη των βαλβολινων στον άξονα μετάδοσης। Βασικα ! ....οταν πρωτοεμφανίστηκε το μοντελο της 1200αρας καπου στις αρχες του 2004 η μαμα Bmw υποστήριζε οτι εχει κατασκευασει ενα νεο συστημα άξονα μετάδοσης το οποιο δεν χρειαζεται καμια συντήρηση και κατ επεκταση καμια αλλαγη λαδιων...αλλα σε βαθος χρονου , τα πολλα προβληματα που παρουσιαστηκαν τις πρωτες 2 χρονιες αναγκασαν την εταιρεία να αναθεώρησει την σταση της πανω στο θεμα βαζοντας στα επομενα μοντελα μια ταπα στο κατω μερος για ευκολη εξοδο και προτεινε καθε 4 χρονια ή 40.000 χιλιομετρα αλλαγη των λαδιων! Οι βαλβολινες που χρησιμοποίησα ειναι
SAE 75W 140 γυρω στα 180-190 ml
και ειναι αυτες που μου περίσσεψαν απ το μπουκαλι του ενος λιτρου που ειχα γεμισει και το χωρο του κιβωτιου των ταχυτήτων!

...μια καλη βολτιτσα με τη μοτοσυκλετα στα περιξ πρωτα να ζεταθουνε καλα τα λαδακια και να αποσταχθουν καλυτερα αργοτερα ...
  ... φραπέ , νεράκι , παγάκια ..και ξεκινάμε ....
..
... 3 βιδουλες με 5αρι αλενακι και εχουμε βγαλει το προστατευτικο των νερων!


  ... 2 τορξ βιδες Τ45 και ελευθερωσαμε τη δαγκάνα του πισω φρενου!

... 5 τορξ βιδες Τ50 και πηραμε και τη πισω ζαντα ανα χειρας!


  ...κρεμαμε με προσοχη με ενα μικρο καλωδιο τη δαγκανα σε καποιο σημειο που να μην μας ενοχλεί και η προετοιμασία εχει τελειωσει!


 ..ξεβιδωνουμε και μια καστανια με Τ45 τορξ την κεντρικη βιδα που ενώνει το διαφορικο κρατωντας ταυτοχρονα την κοντρα-παξιμάδι απ το πισω μερος με ενα 16αρι γερμανικο πολύγωνο !...με προσοχη βγαζουμε τη βιδα κρατωντας με το χερι το πισω μερος και ... εφαρμόζουμε στην αδεια τρυπα ενα κατσαβιδι κρατώντας το άξονα μετάδοσης στη θεση του!



 ... περναμε τωρα στη ταπα της εξαγωγης των λαδιων που βρισκεται στο πισω μερος του άξονα μετάδοσης!...τοποθετουμε πρωτα ενα ρηχό δοχειο περισυλλογής στο μερος ακριβως απο κατω και πιανουμε παλι τη καστάνια. Με ενα Τ45 τορξ ξεβιδωνουμε τη βιδα της ταπας μεχρι να αρχισουν να σταζουν τα πρωτα λαδακια !




....αφήνουμε το λαδάκι να στάζει και περνάμε στο πισω μερος του δισκοφρενου. Ξεβιδώνουμε με ενα μικρο τορξ αλενάκι Τ25 την μια βιδα που κραταει το σενσορα του ABS και την αλλη , που κραταει με ενα σιδερένιο οδηγό, σε αποσταση ασφαλείας το καλώδιο που μεταφερει το παλμο στη μοναδα!



.... προσεχτικα και σπρώχνοντας απο πισω σαν κοντρα με ενα κατσαβιδι βγαζουμε τον αισθητήρα (σένσορα) του ABS... που μας αφηνει πισω του ανοιχτη μια τρυπα/εισοδο για τα φρεσκα λαδακια που θα αναγομώσουμε!.
..

...τον καθαριζουμε απ τα γράσα.......και βγαζουμε (...με προσοχη να μην την πληγώσουμε) με ενα μικρο κατσαβιδι και την λαστιχενια φλατζούλα στεγανοποίησης του σενσορα...την καθαριζουμε και τη ξαναπερναμε σαν δαχτυλιδι πανω του να μην τη χασουμε! 





..."όξω απ τη παράγκα" τα παλια λαδια λοιπον!...κανουμε ακομα ενα έλεγχο αν το δοχειο περισυλλογής ειναι ακριβως απο κατω στη σωστη θεση. Βγάζουμε σιγα-σιγα το κατσαβιδι κρατώντας ταυτοχρονα το πισω μερος με το χερι μας και αφηνουμε ομορφα το πισω μερος προς τα κατω με προσοχη!

            
.. το αφηνω με την ησυχία του να αποσταξει ...κaι ασχολουμε με την καθαριότητα της γυρω περιοχης!


...γρασάρισμα με καλο ασπρο γρασο που κονομισα απο φιλο και σχολαστικο καθαρισμα!

 ...και αφου το αφήσουμε να στραγγίσει καλα βοηθοντας το κατα διαστηματα κουνοντας λιγο μπρος-πισω το δισκοφρενο ξεκιναμε και παλι το κούμπωμα του άξονα μετάδοσης στης αρχικη του θεση !...μετα απο την προσπαθεια μου κατεληξα οτι βοηθαει πολυ αν βγαλεις τη μαυρο λαστιχο και το κουμπωσεις στο πανω μπροστα μερος τραβοντας το με τα δαχτυλα σου προς τα πισω και γυριζοντας τον αξονα να κοιταζει προς τα εξω, ίσια και ελαφρως προς τα κατω!

...σπρωχνεις ομορφα, χωρις άχαρες κινήσεις το πισω μερος και χωρις πολυ προσπάθεια κουμπώνει !

...βιδωνουμε τωρα και την βιδα που ενώνει το διαφορικο και με τη βοηθεια ενος ροποκλειδου σφίγγουμε με 43Νm κρατωντας απο πισω με το 16αρι γερμανικο τη κόντρα παξιμαδι 

...ξαναβιδωνουμε και την ταπα στη θεση της σφιγγωνας με 20 Nm και ειμαστε έτοιμοι για την αναγόμωση!

...σε αυτο το σημειο αφήνουμε ο καθένας αναλογος την φαντασια μας να δημιουργήσει ! ..το συμπλήρωμα των λαδιων γινεται απ τη τρυπα/εισοδο του ABS αισθητήρα και ειναι εντελως αβολο για οποιοδήποτε μπουκαλι λαδιου !...το λοιπον εγω ενωσα ενα μικρο χωνι με ενα λαστιχενιο σωληνα ο οποιος εχει διαμετρο λιγο μικροτερη απ τη εισοδο πισω απ το δισκοφρενο ούτως ωστε να αναπνέει κατα την αναγόμωση και να κυλάει η βαλβολινη ευκολοτερα !...
...καπως ετσι!...

 ....στερέωσα και την ολη μοντιφα με ενα μικρο καλωδιακι αναμεσα στις τρυπες του δισκοφρενου εβαλα και πρωτη ταχυτητα στο κιβωτιο για να μην γυρισει κατα λαθος και σε 2 λεπτακια 190  περιπου ml βαλβολινη κατεβηκαν γρηγορα και χωρις να πέσει σταγονα!




...επανατοποθετούμε και το αισθητηρα στη θεση του ... με προσοχη γιατι και και εδω υπαρχει ενα μικρο θεμα ! ....για να μπορεσει να μπει η μικρη λαστιχενια φλατζουλα χωρις να την πληγωσουμε και να χασουμε σε στεγανωτητα , μετα απο μερικες δοκιμες κατεληξα οτι ειναι καλυτερα να την τοποθετησουμε ομορφα πρωτα μεσα στη τρυπουλα και μετα λαδωνοντας τον αισθητηρα με λιγη βαλβολινη να τον σπρώξουμε μεσα της σιγα-σιγα!....τσεκαρισμενα κουμπωνει χωρις κανενα προβλημα!

...μεγαλη προσοχη και στο καλωδιο του αισθητηρα να μπει ομορφα ξανα στη θεση του και...αυτο ητανε !...βιδωνουμε τις 2 βιδουλες του αισθητηρα !...ξαναβαζουμε τη δαγκανα στη θεση της σφιγγωντας τις 2 βιδες της με 24 Νm!...τις 5 βιδουλες τις ζαντας με 60 Nm...το προστατευτικο των νερων!..και ειμαστε έτοιμοι!



... καλα μας χιλιομετρα φιλαρακια! 


 

11 σχόλια:

  1. Σε διαβάζω σε περίπτωση που αποφασίσω να τ`αλλάξω μόνος μου...χλωμό το βλέπω πάντως.
    Πάντως να ξέρεις τα λάδια στο κάρτερ τα άλλαξα με τις συμβουλές σου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιάννη καλησπέρα από Θεσσαλονίκη...!!!
    Εχθές πήγα για service στην αντ/πία και κάθησα να μου δείξει ο μηχανικός, τι και πως...
    Στο διαφορικό δεν βάζει γράσο, δε χρειάζεται, μου είπε.
    Τα ρουλεμάν που είναι μέσα στο διαφορικό, στο σταυρό, είναι τυφλά και δε χρειάζονται λίπανση.
    Αντιθέτως, το γρασάρισμα σε εκείνο το σημείο μπορεί να αποβεί μοιραίο αν σκιστεί η φυσούνα και δε το πάρουμε χαμπάρι σύντομα, γιατί θα κολλήσει επάνω χώμα και σκόνη με τα γνωστά επακόλουθα.
    Για δες το...εμένα πάντως μου φάνηκε λογικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιανναρα φιλε μου να σου πω!... το οτι αν σκιστεί η λαστιχενια φυσουνα θα μπαινει και θα κολαει ισως η σκονη περισσοτερο στα σημειο που ειναι γρασωμενα εχει μια λογικη ...αλλα το θεμα ειναι οτι αν σκιστεί εχεις προβλημα και πρεπει να την αντικαταστήσεις πολυ γρηγορα γιατι εχεις μεγαλυτερο θεμα με τα νερα και την υγρασια που θα εισέλθει!
    ... το "τυφλο" ρουλεμαν δεν καταλαβα ...οταν ξαναπας καν τον μια ερωτηση τι ακριβως εννοει!

    ...βασικα οταν το ανοιξα για πρωτη φορα το διαφορικο ειχε απ τη μαμα ασπρο γράσο!...ρωτησα και εμαθα οτι ειναι ειδικο γρασο για βαρια βιομηχανική χρηση. Εχω κολλητο που εχει εργοστασιο με CNC μηχανες και μου εδωσε ενα κουπακι! Δεν γρασαρεις καποιο ρουλεμαν αλλα την υποδοχη αναμεσα στη κλείδωση διαφορικου του ενος κομματιού με το αλλο! ...η αληθεια ειναι οτι εγω στη φωτογραφια που παραθεσα φαινεται σαν να το παρακανα χαχα!...αλλα η κλειδωση του διαφορικου θελει γρασωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. φιλε γιαννη,θα ηθελα αν γνωριζεις να μου πεις βγαζοντας το διαφορικο για να αλλαξω βαλβολινη,αν μπορω να βγαλω τον αξονα για να τον γρασαρω ολον γιατι ακουω θοριβο και πιστευω οτι ειναι απο εκει,εχω δει φθορα στην φουσκα και πιστευω οτι εχει παρει υγρασια ο αξωνας.εχω ενα r1200gs του 2005.σε ευχαριστω. το email μου ειναι nkotsos@yahoo.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιαννάρα επιτυχία 100%.
    Άλλαξα κι εγώ τις βαλβολίνες στο διαφορικό -> piece of cake.
    Η μόνη διαφορά μας είναι πως εγώ φοράω 75-90.
    Ευχαριστώ φίλε, με βοήθησες πολύ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι φιλε ! ... Ειλικρινα ! Βασικα σωστα επραξες που έβαλες τις 75-90... Αυτες ειναι οι προβλεπόμενες. Οι 140 τις εβαλα μετα απο προτροπη γνωστου μηχανικου... αλλα αν και λιγο ακριβότερες δεν μπορω να πω οτι καταλαβα διαφορα.

      Μπραβο σου και παλι για το μερακι που δειχνεις.

      Διαγραφή
  6. Nkotsos .... Φιλε μου σιγουρα βγαινει ο αξονας ... Αλλα δεν το εχω κανει ακόμα για να μπορεσω να σου περιγραψω την διαδικασια . ... Θα το ψαξω λιγο μηπως βρω καποιο λινκ που μπορει μα βοηθησει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή